jag blir så ledsen


hm fel håll på bilden men men..
det står i alla fall "han fastnade i kugghjulet". Det var alltså en kille i Mongoliet som hade fastnat mellan två kugghjul i en tegelstensfabrik när han jobbade. Först och främt, hur faaaan är det möjligt? Hur kunde det FÅ hända och hur tusan lyckades han??? Vem fan förtjänar ett sånt riskabelt jobb? FASTA I ETT KUGGHJUL!! Jag mår fan illa alltså, så jävla vidrigt. Hur kan man tillåta folk att jobba under sånna omständigheter? Sånt där ska Inte kunna hända. Fy fan.

Sen häpnade jag igen när jag såg nästa rubrik.

320 FUCKING PERSONER! Det dör 320 personer PER DAG i Kina under arbetet. Det är Inte riktigt okej alltså. Och det är i fabriker där de antagligen tillverkar saker som ska säljas till västvärlden. 320 pers! Fattar ni hur mycket det är per dag?! I Ett land. När det sker ETT dödsfall i Sverige blir det kalabalik, och visst är det hemsk, självklart, men här är det 320 på EN DAG! Tänk dig hur många människor som förlorar sin man, sitt barn, sin fru, eller sin bror eller dotter VARJE DAG!
Det bor flest männiksor i världen i Kina men ändå, ingen ska behöva arbeta under sådana omständigheter, eller tycker du det? Är det okej att bli fastklämd i ett kugghjul när du jobbar? Eller hade det varit okej om 320 av dina arbetskamrater dog per dag? Jag blir så arg och frustrerad för att det är så svårt för Mig att förändra detta... Men usch. Och det bor väldigt mycket människor i till exempel USA också men jag har en känsla av att det dör inte 320 (!) personer om dagen där. Att männiksor som arbetar under dessa omständigheter bara tjänar kanske 15 kronor i timmen gör mig ännu argare.

Jag blir så ledsen...  
och förresten, killen som blev fastklämd överlevde, han blev räddad efter tre timmar och fördes akut till sjukhus. Hans läge är kritiskt.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Superkul att du ville vara med i tävlingen! :)

2010-11-03 @ 15:50:07
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0